ABD'nin 'Hayır' Hazımsızlığı; Medya Yaptırımı

Wed, 23/06/2021 - 15:10

Bilindiği gibi uluslararası terör devleti ABD İran'ın Press tv, Yemen'in Al Masirah televizyonları dahil 36 yayının internet sitesine el koydu.

Welayet News  - ABD Adalet Bakanlığı yaptığı yazılı açıklamada Washington yönetiminin İran'a yönelik yaptırımlarına atıfta bulunarak, "İran hükümeti bağlantılı 33 yayın organına ve Iraklı Ketaib Hizbullah bağlantılı 3 yayın oranına el koyduğu"nu doğruladı.

ABD hükümetince el konulan internet sitelerinde karşılaşılan açıklamada FBI ve ABD Ticaret Bakanlığı'nın mühürleri de yer aldı.

ABD hükümetince el konulan internet siteleri arasında el-Fırat, Palestine Today, LuaLua tv, Kerbala tv, Kaf tv ve Türkiye’den yayın yapan Kudüs tv internet siteleri de bulunuyor.

Hatırlanacağı üzere İran’ın yeni cumhurbaşkanı İbrahim Reisi yaptığı ilk basın toplantısında ABD'nin İran'a karşı tüm yaptırımlarını kaldırması ve 2015 tarihli nükleer anlaşmaya geri dönmesi çağrısında bulunmuştu. Reisi İran'ın balistik füze programının müzakere edilemeyeceğini kesin olarak söylemişti.

Reisi Rus gazetecinin: ‘Yaptırımlar kaldırılırsa ABD başkanı ile görüşür müsünüz?’ sorusuna sade ve kesin bir dille, ‘Hayır’ diyerek cevap vermişti.

Bu cevap ve toplantıdaki ABD karşıtı net duruş çok konuşuldu. ABD’nin tv kanallarına olan saldırısı da bu toplantıdan sonra gerçekleşti.

İran Cumhurbaşkanlığı Özel Kalem Müdürü Mahmud Vaizi, ABD'nin İranlı internet sitelerine el koyma kararını kınadı.

Yemen Dayanışma Konseyi de el koyma kararını kınadığı açıklamasında bunun "Amerikan rejiminin Yemenlilerin sesini kasıtlı olarak susturma" eylemi olduğunu söyledi.

El Mesirah TV de internet sitesine getirilen yasağın ABD'nin gerçekle karşı karşıya gelme yeteneksizliğini ve "ifade özgürlüğü sloganı"nın yalan olduğunu gösterdiğini bildirdi.

Hatırlanacağı üzere Press TV ilk açıklamasında İranlı ve bölgesel televizyon kanallarının internet sitelerine el konulmasının "koordineli bir eylem" olarak göründüğünü söyledi ve yeni bir domain ile yayına devam ettiğini duyurdu.

ABD Adalet Bakanlığı'ndan yapılan yazılı açıklamada internet sitelerine el konulan 33 İranlı yayının bağlı olduğu İran İslami Radyo ve Televizyon Birliği'nin (IRTVU), ABD Yabancı Varlıkları Koruma Ofisi'nin (OFAC) tarafından 22 Ekim 2020'de "İran Devrim Muhafızları Kudüs Gücü tarafından yönetildiği" gerekçesiyle yaptırım listesine alındığı belirtildi.

Açıklamada, bu listedeki kurum ve kuruluşların internet sitesi ve domain hizmetlerinden, OFAC lisansı olmadıkça yararlanamayacağı savunuldu.

Açıklamada IRTVU'nun yaptırım listesine alınma nedeninin de "ABD seçimlerine ilişkin yanlış bilgi yaymak" olduğu iddia edildi.

El konulan diğer üç internet sitesinin Irak'taki Ketaib Hizbullah tarafından yönetildiği iddia edilen açıklamada ABD'da OFAC'ın 2 Temmuz 2009'da Ketaib Hizbullah'ı yaptırım listesine aldığı ve bu örgütün ABD Dışişleri Bakanlığı tarafından "terör örgütü" olarak tanındığı kaydedildi. Açıklamada el konulan bu 3 internet sitesinin de OFAC lisansına sahip olmadığı ifade edildi.



Add new comment